Видео

Veni, Vidi, Velja

-Дуго сте чекали на интервју са професором који је сигурно омиљени свим

ученицима којима је икад предавао. Ми смо успели да га контактирамо и он нам је радо

изашао у сусрет и одговорио на неколико питања.

*Реците нам нешто о себи?

-Ја сам професор средње-млађе генерације, не спадам више у најмлађе професоре ове

школе, али без обзира на то, већ четврти пут сам се нашао на врху поштовања и

популарности међу професорима. Наравно, нијансе су у питању и надам се да ће следеће

године доћи до промене. Ове године пуним четрдесет година и испраћам своје треће

одељење, за које имам утисак да је највише гласало за мене, јер ми је врло чудна

коинциденција да сам сваке године од кад сам њихов одељенски старешина проглашен за

најомиљенијег професора. Надам се да не лобирају, ха-ха!

*Које су Ваше вредности?

-Па знате како, пошто сам рођен на дан државности Француске, 14. јула 1979, вредности

су – Слобода, једнакост, братство (Liberté, égalité, fraternité).

*Када сте и зашто дошли у Бор?

-Мање-више, познато је да нисам рођен у Бору. Рођен сам у Пироту 1979. године. Завршио

сам гимназију, друштвено-језички смер, а након тога и Филозофски факултет у Београду,

историју. Овде сам дошао 2007. године, због посла, јер тада није било много посла за

наставнике историје, па сам морао да променим место боравишта.

*Да ли волите да читате и која Вам је омиљена књига? Да ли бисте препоручили и

другима да је прочитају?

-Књига због које сам највише и заволео историју и која ми је на неки начин најдража је

историјски роман који описује живот војника у Првом светском рату “Српска трилогија”

Стевана Јаковљевића. Скоро је приказан и филм заснован на њој, зове се “Заспанка за

војнике“. Књигу бих препоручио свима, јер приказује Први светски рат кроз судбину

обичног војника, а не опусује рат као потребу за ратовањем, већ је мање-више антиратни

роман.

*Да ли имате неки хоби?

-Опште је познато да играм шах, то ми је пасија. Желим да ученике подстакнем да

развијају мождане вијуге јер је шах у исто време и друштвена и интелектуална игра.

Такође, пратим и спорт, посебно кошарку која ми је омиљена.

*Шта је било пресудно да одаберете историју?

-Од малих ногу сам заволео историју, највише под утицајем мог деде, који ме је увео у

свет историје, пре свега читањем народне поезије и литературе.

*Колико дуго се бавите послом наставника? Да ли сте задовољни ученицима којима

предајете?

-Пре него што сам дошао у Бор, радио сам и у Београду у Основној школи “Вук Караџић“

у Сремчици. Тамо сам радио 7 месеци. Након тога сам служио војни рок и потом дошао у

Бор по конкурсу за посао, као што сам већ рекао. Наравно да сам задовољан својим

ученицима. Ја сам био амбициозан студент, имао сам жељу да се бавим науком, али нисам

успео да остварим те своје амбиције, иако сам био на магистарским студијама. У суштини

са задовољством радим у школи са квалитетним ученицима где могу своја знања да

 поделим са њима, да они не науче само онолико колико им је потребно за оцену, већ и да

кроз дискусију отворимо неке нове видике.

*Неки савет или рецепт за изванредну дисциплину ученика на Вашем часу?

-Постоји само један начин, то је репресија. Нисам човек који прибегава том начину, не

важим за неког баш попустљивог професора што се тиче дисциплине на часу. Мислим да

су ученици наше школе разумни и да све може да се оствари кроз дијалог и да се повишен

тон понекад мора употребити да би се умирили и да би пратили оно што се дешава на

часу.

*Реците нам неку анегдоту са Вашег часа коју ћете заувек памтити:

-То је било још на почетку каријере, када је једна ученица одговарала лекцију везану за

Грађански рат у Русији, и у књизи је писало “Мајку Русију су напустили многобројни

Руси...“, онда сам ја питао како се звала држава после успостављања власти бољшевика и

она је без размишљања рекла Мајка Русија.

*Шта бисте препоручили ученицима који су тек уписали или који ће тек уписати

гимназију?

-Сматрам да ученици који упишу гимназију имају најбољу проходност на студијама, то се

посебно односи на млађе генерације због увођења новог концепта полагања завршног

испита, кроз општу матуру, која ће једино гимназијалцима омогућити широк избор свих

занимања. Поред тога, гимназија нуди широка знања, имамо и добар васпитни рад, добру

сарадњу између ученика и професора, ђачки парламент и разне активности које су нама

доступне, спортске секције, културне активности. Нема насиља у школи, што је јако

битно, овде влада културна атмосфера.

*Шта бисте променили у нашој школи?

-Оно што је најпотребније нашој школи јесте ИТ технологија, нова рачунарска опрема,

интернет, пројектори макар у неким учионицама, јер је то нешто што је потребно млађим

генерацијама.

*На шта сте најпоноснији када је у питању Ваш рад и ангажовање у нашој школи?

-Најпоноснији сам када добијем резултате пријемних испита и када сазнам да је већина

ученика којима сам предавао уписала одговарајуће високе школе и факултете. Посебно ми

је драго када се то деси ученицима којима сам био одељенски старешина.

*Која је Ваша порука ученицима?

-Послужио бих се Сократовом изреком “Знам да ништа не знам“, јер колико год учили

никада нећемо све знати.

-Још једном се захваљујемо и честитамо професору Велимиру Пејчићу!

 

Лазар Делић, IV-1

Анђела Савић, IV-1

Владимир Љубомировић, IV-1

Наша реч - online

Headway

The meaning of life is 42.
- The Hitchhiker's guide to the Galaxy
Cogito ergo sum.
- Rene Descartes
Onaj koji ima za šta da živi može podneti bilo šta. 
- Friedrich Nietzsche
Ljudi često imaju puno poštovanja prema onima koji se uzdignu brzo,
iako se ništa ne diže brže od prašine, slame i perja.
-Lord George Byron
Strah seče dublje nego mač.
Ništa ne gori kao zlato.
Smeh je otrov za strah.
-Game of Thrones
Prema zakonu čovek je kriv ukoliko naruši prava drugih ljudi.
Prema etici on je kriv ukoliko samo pomisli da to učini.
-Immanuel Kant
Lepo je slaviti uspeh,
ali je isto tako važno obeležiti i lekcije neuspeha.
-Bill Gates

Neki ljudi osećju kišu,
drugi samo pokisnu.
-Bob Marley
Demokratija je rešenje zagoetki
svih ustava.
-Karl Marks
Neki ljudi osjećaju kišu, drugi samo pokisnu.
Neki ljudi osjećaju kišu, drugi samo pokisnu.
 
Neki ljudi osjećaju kišu, drugi samo pokisnu.
Neki ljudi osjećaju kišu, drugi samo pokisnu.
 
Neki ljudi osjećaju kišu, drugi samo pokisnu.